Pas op! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu Pas op! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu

Pas op!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Juli 2012 | Peru, Cuzco

Niet gedacht dat ik zo snel alweer een reisverslag zou gaan plaatsen, maar deze dag vond ik toch wel de moeite waard om met jullie te delen ;)

Vanochtend zijn we eerst met Edie naar de lokale markt gelopen en hebben we eten voor de lunch gekocht. De mensen zijn hier toch wel iets kleiner, waardoor de tenten van deze markt op ongeveer 1.70 zitten; ik moest dus bukken. Nadat we op de markt waren geweest zijn we op handdoekenjacht gegaan. Na eindelijk iemand te hebben gevonden die dit verkocht zijn we gaan afdingen. Edie heeft ons dit geleerd en we hadden dit als echte Hollanders al snel onder de knie ;)

Tot nu toe is dit verslag nog wel aardig te lezen en zullen jullie vast denken waar de titel op slaat....Daar kom ik straks op terug!

Nadat we met Edie bij de markt waren geweest zijn balou en ik samen de stad ingegaan om een telefoon aan te schaffen. Mijn nummer is: 973144695, en dan nog het landnummer ervoor! Ik denk alleen niet dat sms'jes aankomen.... Nadat we onze super mooie telefoon hadden gekocht: lees model 2001, heb ik gelijk maar een muts en warme sokken aangeschaft. Zoals jullie misschien al hebben gezien kan het hier, zodra het donker is (tegen een uurtje of 6) behoorlijk koud worden (-2).

Eenmaal weer thuis hadden we met twee andere meiden afgesproken om weer de stad in te gaan. Een van de meiden zat hier al een tijdje en zij heeft ons allemaal super leuke marktjes laten zien. Allemaal super leuke tassen, truien, vesten, mutsen etc. Natuurlijk moest ik wat kopen en heb ik een super leuke tas gekocht ( maar 6 euro, alles is hier zo goedkoop!!). Na deze kleding markt zijn we nog even over een markt met allemaal eten gelopen, heel bijzonder om al die hele varkens daar te zien liggen zonder koeling. Na deze markt hebben we nog even over een andere kleding markt gelopen. Ik wilde wel graag een warm vest en ik was deze net goed aan het passen en aan het afdingen toen de vrouw van het winkeltje mij wees op een grote scheur in mijn tas. Shit, dacht ik! Het zal toch niet zo zijn dat ze alles uit mijn tas hebben gejat!!! Ik heb snel gekeken en had gelukkig alles nog in mijn oude tas zitten en deze had ik weer in mijn nieuwe tas gedaan. Ha, was ik ze toch te slim af ;) De vrouw vertelde dat het veel gebeurd in de hoofdstraat, waar wij dus vandaan kwamen. Maar ik had nooit gedacht dat het mij al op dag nummer 2 zou gebeuren. Ik heb er zelfs niets van gemerkt, maar het heeft wel indruk gemaakt.... Vervolgens hebben we op de terugweg naar huis allemaal panisch onze tassen in de gaten gehouden ;) maar zoals Cruijffie altijd zegt: 'elek nadeel heb z'n voordeel'; morgen mag ik weer op tassenjacht!! ( en dan bedoel ik in de goede zin van het woord )

Ik hoop een tijdje geen verslag meer te plaatsen, want dat betekend dat alles goed gaat en er geen gekke dingen zijn gebeurd ;)

Liefs!

  • 13 Juli 2012 - 10:44

    Marloes:

    Heb jij toch even geluk gehad meisje...pfff....je zult alles maar kwijt zijn....

  • 13 Juli 2012 - 17:38

    Judith:

    Tja dat wordt alles in je onderbroek stoppen!!

  • 14 Juli 2012 - 08:45

    Monique (mama Balou:

    Dat was wel een hele spannende eerste dag!!Volgens mij hebben jullie al een nieuwe tas gescoord,leuk!!!!Veel plezier samen!!!

  • 15 Juli 2012 - 20:30

    Bert/eta:

    lieve Nathalie,opgelucht dat je eerste kennismaking met Peru goed is afgelopen

  • 15 Juli 2012 - 20:30

    Bert/eta:

    lieve Nathalie,opgelucht dat je eerste kennismaking met Peru goed is afgelopen

  • 21 Juli 2012 - 12:09

    Ferran:

    Gelukkig ben je gewend aan kleine mensen (lees Bart) dus je aanpassingsvermogen zal wel hoog zijn :)

    Veel plezier nog

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 13018

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 20 Oktober 2013

Panamaaaa!

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Zuid-Amerika

10 Juli 2012 - 16 December 2012

Stage in Cusco!

16 December 2010 - 02 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar!

01 September 2005 - 03 Augustus 2006

Exchange naar Hamilton!

Landen bezocht: