Paucartambo - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu Paucartambo - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu

Paucartambo

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Juli 2012 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Afgelopen weekend waren we door het gastgezin meegevraagd naar Paucartambo. Zaterdag zouden we om 13.00 vertrekken; om 16.00 zaten we in de auto! Het zou ongeveer twee uur rijden zijn; vier uur later kwamen we aan ;) De weg ernaartoe was echt super mooi! Ik ga proberen om wat foto's te plaatsen bij dit reisverslag.

Eenmaal aangekomen in Paucartambo was het al donker. Door een jongentje op een bakfiets werden onze spullen naar het huis gebracht. Ik vond het best sneu voor dat jochie dat hij met alle spullen moest sjouwen en heb daarom m'n eigen rugzak maar gedragen. Balou heeft hem nog helpen duwen. In Peru is dit echter heel normaal.

Bij het huisje hebben we gevolleybald met het buurmeisje Rosa van negen. Volgens mij heeft ze de tijd van haar leven gehad! Nadat we alle bedden op hadden gemaakt zijn we met het hele spul uiteten geweest. Ik was in het totaal wel 3 euro kwijt voor een stuk vlees, rijst en een salade! T was ook nog eens super lekker! 's avonds hebben we nog wat gedronken op het plein en in een bar. Deze bar is multifunctioneel want naastdat het een bar is, is het ook een winkel en slijter. Die avond zijn we niet te laat naar bed gegaan want we moesten er om half 3 alweer uit. We zouden namelijk naar de zonsopkomst kijken.

Om drie uur vertrokken we met een busje richting het topje van de berg. De rit duurde twee uur en het was echt een ontzettende hobbelige weg! Helaas werd het bewolkt, waardoor we de zonsopkomst niet goed hebben kunnen zien. Helaas! Hup, weer in de bus, twee uur lang op die fijne hobbelige weg!

Weer in paucartambo waren we echt super moe! Balou, Miriam en ik zijn daarom gaan slapen. Ik bij balou in bent, want ik sliep op een matje op de grond. Niet echt chill met -1! Tegen 1 uur zijn we samen de stad ingelopen om naar het festival te kijken! Super leuk, net carnaval!

Tegen vier uur besloten balou, Miriam en ik om 's avonds al terug naar huis te gaan. Dit was iets relaxter omdat onze Spaanse les de volgende dag al om half 8 begon. Met een lokaal busje zijn we terug gegaan naar cusco. Soms echt super eng, omdat de weg heel smal was. Wanneer er een bus aankwam dan paste het allemaal net! Lekker ravijntje ernaast, maar we hebben het overleefd! 's avonds lekker geslapen in ons eigen bedje!

Liefs, Nathalie

  • 22 Juli 2012 - 20:58

    Hayley & Jeroen:

    Leuke verslagen en mooie foto's tot nu toe! Hoe staat het met je Spaans? Hopelijk kun je binnenkort je afscheidskaart lezen ;) Geniet van alle avonturen

  • 28 Juli 2012 - 10:45

    Lyske :

    Hey meiden,

    Ik heb even een inhaalslag gemaakt en je reisverslagen gelezen! Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik zie op facebook ook de hele tijd mooie foto's voorbij komen. Dus volgens mij houden jullie het daar wel een half jaartje vol! ;)

    Geniet ervan dames!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 13013

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 20 Oktober 2013

Panamaaaa!

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Zuid-Amerika

10 Juli 2012 - 16 December 2012

Stage in Cusco!

16 December 2010 - 02 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar!

01 September 2005 - 03 Augustus 2006

Exchange naar Hamilton!

Landen bezocht: