Dia del niño! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu Dia del niño! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nathalie Eenkhoorn - WaarBenJij.nu

Dia del niño!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Juli 2012 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Hier weer eens een nieuw reisverslag! In Cusco gaat het allemaal prima! Morgen begin ik aan mijn derde week Spaans. Het verstaan gaat steeds beter, alleen het praten is nog lastig. Het stappen hier is echt heel leuk en daarom ook lastig om te laten. Volgens mij ben ik met Balou de afgelopen twee weken om de dag wezen stappen. Nu moet ik er nog even van genieten, want als ik straks met mijn stage begin dan kan dat waarschijnlijk niet meer. Verder beginnen we steeds meer leuke plekjes van cusco te ontdekken. 's middags zitten we regelmatig bij een restaurantje op het binnenplaatsje te genieten van een (bananen) juice. Wanneer we ons huiswerk Spaans daar maken dan worden we geholpen door het personeel. Bestellingen en vragen probeer ik in het Spaans te doen, maar soms is het gewoon erg verleidelijk om het even snel in het Engels te vragen.

Afgelopen vrijdag hebben we geholpen bij dia del niño; dag van het kind! Deze dag werd georganiseerd door de Spaanse school waar wij les hebben. Om 7.30 werden we in het park waar de dag plaats zou vinden verwacht. Balou en ik hadden geen idee wat we konden verwachten of wat we moesten doen. Eenmaal in het park was het best chaotisch en besloten wij maar om een beetje te helpen met de versiering en af te wachten. Na een half uurtje kregen we onze eerste rol; meegaan met het ophalen van de kinderen en de regels aan de kinderen uitleggen. In het Spaans... ' hoe gaan we dat doen?' Gelukkig kregen we al vrij snel een nieuwe taak: rondlopen als Disney figuur in een pak ( zal voor mij niet de eerste keer zijn ;)) Balou en ik zagen dit wel zitten! Helaas kregen we 5 minuten later weer een andere taak. We waren toch ingedeeld als groepsleider. Als groepsleider is het de bedoeling dat je een groepje van 15 kinderen begeleid naar alle 20 activiteiten. Gelukkig konden balou en ik de hele dag samen een groep begeleiden ( hebben we een beetje zelf voor gezorgd). Samen met handen en voeten en een beetje Spaans komen we er wel! 'Vamos niños!' Het was een leuke, maar ook best vermoeiende dag die we 's avonds natuurlijk af moesten sluiten in de frogs, mamma africa, groove....

Na volgend weekend beloof ik jullie weer een reisverslag. Vrijdag gaan we namelijk de jungle trail doen met als afsluiter Machu
Picchu!

Bedankt voor de berichtjes :)

Ciao!


  • 02 Augustus 2012 - 23:30

    Mariek:

    Ha Nathalie,

    Leuk om te lezen wat jullie meemaken! Gaaf hoor.
    succes met de Spaanse lessen en veel plezier met de jungle trail! Zijn benieuwd naar je volgende reisverslag ;)

    xxx Marieke en Ferran

  • 16 Augustus 2012 - 00:29

    Francien Paalhaar:

    Beste wereldreiziger,

    Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
    Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13020

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 20 Oktober 2013

Panamaaaa!

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Zuid-Amerika

10 Juli 2012 - 16 December 2012

Stage in Cusco!

16 December 2010 - 02 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar!

01 September 2005 - 03 Augustus 2006

Exchange naar Hamilton!

Landen bezocht: